Ana içeriğe atla

Paralel Evrenler

   Paralel Evren şu anda yaşamış olduğumuz dünyada vermiş olduğumuz kararların diğer alternatiflerinin oluşturulup dünyamıza paralel olan başka bir evrende diğer alternatifimiz(diğer ben) tarafından yapılan eylemlerdir.Yani şunu diyorum ben bu dünyada yaptığım eylemler verdiğim kararlar sonucu doktor oldum diyelim fakat diğer bir evrendeki ben Ör: Dünya 2'de ki ben benim yaptığım eylemlerin farklı alternatiflerini gerçekleştirdi ve bir elektrikçi oldu, Dünya 3'de ki de yaptığım eylemlerin belkide tam zıttını yaptı ve işsiz oldu bu böyle devam eder ne kadar evren var diye soracak olursanız sicim teorisi en az 10üzeri 500 evren olduğunu varsayıyor tabikide bu en az olabilecek evren sayısı şimdi kısaca alt başlıklar altıında bu konuya biraz açıklık getireceğim;

   1-)Biricik Değiliz!:Eğer Paralel evrenler varsa benim başka bir evrendeki kişiliğim olduğunu gösteriyor ve bu kişilik 10 üzeri 500 kadar fazla ben varım demek oluyor yani biricik değiliz.

   2-)İnanç Bu İşin Neresinde?:Biricik olmadığımızı söyledik dolayısıyla bu dünyadaki yaptıklarım ile diğer evrenlerde yaptıklarım birbiriyle uyuşmuyor olabilir.Kısacası bu dünyada ateist olabilirim fakat başka bir evrende belkide dindarım ve sevap işliyorum başka bir evrende ise hem sevap hem günah neyse peki tanrı beni hangi kişiliğime göre yargılayacak?

   3-)Dejavu:Sıkça dejavu(daha önceden yaşadığını veya gördüğünü sandığı olaylar) yaşadığını söyleyen kişiler bunun sebebi Ör; Dünya 2'de ki ben dikkatsiz bir şekilde yolda giderken az kalsın çarpılıyordum, bu ona göre sadece korku hissettirmiş olabilir fakat bu olay yıllar, aylar belkide haftalar yada günler sonra Dünya 1'de ki benim başıma geliyor ve ben bunu korku ile beraber sanki daha önce bir yerde yaşadığımı yani dejavu olarak düşünüyorum fakat aslında bunu benim diğer evrendeki kişiliğim yaşamıştır.Ayrıca bu durumdan giderek sık sık dejavu yaşadığını iddia edenler diğer evrendeki alternatif kişilileriniz de sizinle aynı hayatı yaşıyor olma olasılıkları yüksektirki aynı şeyleri yaşadığınızı hissediyorsunuz.Bunun terside dejavu yaşamayanlar diğer alternatifleri ile bambaşka hayatlar yaşıyor olabilirler.

   4-)Rüyalar:Rüyalarımızın sırlarını henüz çözmüş değiliz ve gizemlerini korumaya devam ediyorlar. Rüyalarımızda hiç görmediğimiz yerler, hiç tanımadığımız kişileri görürüz ve bu yaşadıklarımız bize rüyamızda normal gelsede rüyamızdan uyandığımızda bir anlam veremiyoruz.Bildiğiniz üzere beynimiz kendi kendine bir yüz, resim, yer üretemez.Peki biz bu rüyamızda gördüğümüz yüzleri veya yerleri neden hatırlamıyoruz bunun 2 açıklaması var;
      1-)Çok sık Tv. izliyor sosyal medyada geziyoruz dolayısyla aklımızda olmayan birsürü yer veya yüz görüyoruz.Ör; haberlerde, reklamlarda gördüğümüz yüzler rüyamıza giriyor fakat bana bu açıklama pek mantıklı gelmiyor rüya görmüyorken beynimizin hatırlayamadığı yüzü rüya görürken hatırlaması oldukça tuhaf bu yüzden bu açıklama benim için soru işaretleri barındırıyor.
      2-)Bu yol ise paralel evrenler ile ilgili rüyamızda gördüğümüz şeyleri hatırlamama sebebimizi bir nevi sağlıyor ve daha mantıklı geliyor. Diğer evrendeki ben benim rüyamda görmüş olduğum yüzleri gördü ve biliyor ve o yerlerede gitti dolayısıyla buda rüya aracılığıyla diğer evrenlerdeki kişiliklerimize bağlanma durumuzuz olabilir. Bu açıklama bana daha yatkın geliyor.

   Ayrıca son olarak vermek isteyeceğim bilgi; Fizikçiler Paralel evrenlere solucan deliği yoluyla gitmenin mümkün olduğunu düşünüyorlar fakat solucan delikleri kara delik ve beyaz deliği birbirine bağlayan tünellere deniyor. İşin kötü yanı bu saydığım terimlerden bazılarının  matematiksel olarak varlığını kanıtlamış olarak kabul etsekte gözle görülmediğini söylemek zorundayım.Ayrıca Kuantum fiziği,karanlık madde,karanlık enerji,kara delik, beyaz delik ve bunlara benzer terimler içinde Kuantum Fiziği başlığı altında bir blog yazmayı düşünüyorum.

Yorumlar

  1. Jet Lee, The One... Bu yaklaşımdaki bir flim idi. Diğer yandan bu tür paralele evrenler kavramının insana aynı anda bir çok hayat sunabilmesi de konuyu ilginç yapıyor.
    Keşke gerçek olsaydı... Keşke...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder